Zurück nach Deutschland - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Lars Lommers - WaarBenJij.nu Zurück nach Deutschland - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Lars Lommers - WaarBenJij.nu

Zurück nach Deutschland

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg Lars

20 September 2013 | Duitsland, Hamburg

Guten Tag zusammen, da bin ich wieder.
Een nieuw studiejaar: een nieuw avontuur.

Zoals jullie ongetwijfeld weten heb ik vorig jaar enige maanden in het mooie Saarbrücken doorgebracht. Ik heb daar een geweldige tijd gehad en, niet onbelangrijk, heb ik mijn queeste volbracht. Ik heb mijn stage aldaar succesvol afgesloten.
De maanden erna heb ik hard geploeterd in de collegebanken om het komende semester mijn minor te mogen gaan volgen.

Deze had ik graag in Spanje willen doen. De redenen daarvoor lijken me wel duidelijk: zon, zee strand, knappe chica's en de mogelijkheid om mijn Spaans naar een hoger niveau te brengen. Helaas was ik erg afhankelijk van de contacten van school. Alles wat zij konden bieden was een onbetaalbare spraakcursus in Malagá en een programma in Madrid, volledig in het Spaans. Nou kan ik best een kop koffie bestellen, maar een heel semester naar een te snel pratende, besnorde Spaanse professor luisteren gaat een stapje te ver.

Na deze domper was het aanbod redelijk uitgedund. Ik was niet van plan weer naar Duitsland te gaan. Tot Hamburg aan het lijstje mogelijkheden werd toegevoegd. Een metropool in het noorden van Duitsland. Dat kon mij wel bekoren. Hamburg is toch een aantal maal groter dan Saarbrücken.

En zo geschiedde. Aan de zoektocht naar een kamer wil ik niet te veel woorden vuil maken. Volgens mij therapeut gaat het net weer de goede kant op met me. Ik houd het erop dat ik nu prima zit.

Mijn keuze voor een Duitse minor bleek achteraf ook een tactische. De Duitsers, apart dat ze zijn, beginnen namelijk een maand later met de colleges. Ik ga een zevental vakken volgen aan de European Business School (EBC). Volgende week begin ik met een introductie en de week daarop starten de colleges. Tot die tijd kan ik Hamburg en alles wat het te bieden heeft langzaam gaan ontdekken.

Wat ik na 3,5 dag kan zeggen is dat het ontzettend groot is. Ik ben even in het centrum geweest gisteren. Ik ben blij dat ik een gids bij me had, anders was ik ongetwijfeld nog op zoek naar een weg naar huis.
Verder zijn er heel veel wijken, met elk hun eigen centrum. Overal is iets te doen, de hele stad is heel levendig.

Ik heb ook een bliksembezoek aan de school gebracht. Ook dat is even zoeken. De school ligt namelijk in een oud herenhuis, tussen 2 hotels in. Je zou van de buitenkant niet zeggen dat er een school huist in dit gebouw. Van binnen zag het er klein, maar wel gezellig uit. En de mensen zijn allemaal erg aardig en behulpzaam. De school schijnt veel ervaring te hebben met internationale studenten, dus we zullen zeker goed opgevangen worden.

Volgende week begint dus de introductie. Dit zal echter niet veel voorstellen. Onze contactpersoon vertelde me dat de tour door de haven zeker de moeite waard is, maar de rest "ist Scheisse". Ik laat me verrassen.

Veel meer heb ik op het moment niet te vertellen. Tot binnenkort!

Tschüss!

  • 21 September 2013 - 09:25

    Anja:

    Hoi Lars. Zo zie je maar. Alles komt goed. Je bent in Hamburg. Veel succes! Ook namens Hans en Victor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Hamburg

Lars

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1656
Totaal aantal bezoekers 6194

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 31 Januari 2014

Ich bin einen Hamburger

03 September 2012 - 31 Januari 2013

Gemütlich in Saarbrücken

04 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: